Vår organisation har en över 35 års erfarenhet av att bedriva funktionsnätverk i sydöstra Sverige!

Branschnätverk

Att nätverka innebär ett unikt samarbete som gynnar alla medverkande. Du träffar människor som delar din arbetsroll, från liknande industriföretag runt om i regionen. Ett utmärkt sammanhang för att knyta fler kontakter, hämta nya perspektiv och utbyta idéer sinsemellan. Idéer som kan vara till stor vikt både för den enskilde och för företagen!

Hur fungerar det?

Våra nätverksgrupper ses i en neutral och trevlig miljö ute på de olika värdföretagen. Där får vi en inblick i just deras vardag, med såväl framgångar som eventuella utmaningar. Fokus hålls på ett specifikt tema som vi tillsammans beslutat under föregående träff. Vi försöker ideligen hinna med den hederliga förmiddagsfikan, och till sist avrundas dagen allt som oftast över en gemensam lunch för den som vill.

Upplägg

Varje nätverk ses vanligtvis en halvdag, tre till fyra gånger per år. För att alla ska ha chansen att delta så mycket som möjligt, bokar vi i regel alla datum innan årets början. Upplägget ger var och en utrymme till att planera i god tid. Teknikcentrum samordnar alla parter. Vi ordnar det praktiska, skickar ut kallelse och efter önskemål; bjuder in experter, ordnar studiebesök eller andra aktiviteter av intresse.

Aktuella nätverk

VD

Verkställande direktörer

Kvalitet​

Kvalitetschefer​

Produktion

Produktionschefer

Inköp

Inköpschefer

​HR

Human resources

Konstruktion

Konstruktionsansvariga

Lean

Lean- & förbättringskoordinatorer

PolymerNet

Plastindustri – Branschnätverk

Medicinteknik

Branschnätverk

Nätverk

  • E-post
  • Telefon
UPPSTART

Marknads- & Försäljningschefs-Nätverk för Industriföretagen i sydöstra Sverige

Vi på teknikcentrum är glada över att intresset för att nätverka ökar stadigt!
Det är just nätverkandet som vi brinner lite extra för. Vi vill göra allt vi kan för att förena människor och deras erfarenheter för att tillsammans stärka den svenska industrin och företagande, stort som smått!
Vi är övertygade om att alla drar nytta av denna unika möjlighet att samarbeta inom funktioner som sträcker sig över företagen.
Vår organisation har en över 35 års erfarenhet av att bedriva funktionsnätverk i sydöstra Sverige, och vi specialiserar oss främst på ett par områden utformade för tjänstemän inom industrisektorn. Vi har nu fått förfrågningar om att starta upp ett Marknads- och Försäljningschefsnätverk för funktionen, något som vi självfallet vill förverkliga tillsammans med er. Därmed vill vi bjuda in till en informations-/uppstartsträff av nätverket under hösten!
Vi vill såklart väcka ytterligare intresse med ambitionen att sätta så många idéer och erfarenheter som möjligt i omlopp. Kan du som Marknadschef eller Försäljningschef vara intresserad av att medverka i detta nätverk?
Vi är mycket tacksamma för några sekunder av din tid och visat intresse genom att fylla i det korta formuläret intill. Hoppas att vi ses till hösten!
Hoppas att vi ses till hösten!

Nätverk för Marknads- & Försäljningschefer

  • Intresseanmälan

  • Kommentar, synpunkt, fundering etc.
Hur rekryterar företagen?

Enligt Svenskt Näringsliv är nätverk och informella kontakter fortsatt den kanal som flest företag använder sig av och som har högst effektivitet samt nöjdhet!

En rekryteringsprocess är ofta kostsam och tidskrävande. En misslyckad rekrytering kan dessutom bli kännbar, inte minst för små och medelstora företag där varje nyckelkompetens är helt avgörande för företagets verksamhet. Även om rekryteringsprocesser kan vara kostsamma och tidskrävande så är de i grunden positiva för företagen. Det är ett bevis på att företagets produkter och tjänster är efterfrågade på marknaden. I konkurrensen om kompetensen gäller det därför att vara strategisk och noga välja den rekryteringskanal som ger högsta träffsäkerhet. Svenskt näringsliv hävdar att nätverk och informella kontakter är den kanal som flest företag använder sig av.

Sju av tio företag svarar att de använder sig av informella kontakter och nätverk när de söker nya medarbetare

Av företagen som använder kanalen, svarar åtta av tio företag att den har fungerat bra. Det är också den mest använda rekryteringskanalen, oavsett storlek på företaget.